• 1

• Pasowanie na przedszkolaka

Copyright 2024 - Custom text here

Relacja z wycieczki klasy 7c & 8b do Warszawy

Powitaliśmy Warszawę ! Zaczynamy trzy intensywne dni zwiedzania .

Dzień 1, środa- 11. 05. 2022r.

Wyjechaliśmy o 6.00 sprzed naszej szkoły , pełni uśmiechu  i dobrego humoru, nastawieni na super przygodę . Przyjechaliśmy do naszej stolicy - Warszawy. Wysokie wieżowce  i piękna pogoda , to coś na co czekaliśmy. Przywitaliśmy się z naszym przewodnikiem i rozpoczęliśmy zwiedzanie.
Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy był Pałac Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie.  Przed zwiedzaniem ogrodu zobaczyliśmy Kościół św Anny, a potem poszliśmy na pyszne lody. Później  podziwialiśmy Świątynię Opatrzności Bożej. Następnie, zrobiliśmy sobie przejażdżkę metrem - od stacji  Racławicka do stacji Świętokrzyskiej. Udaliśmy się do Ogrodu Saskiego, a następnie zobaczyliśmy Grób Nieznanego Żołnierza . Mieliśmy szczęście , ponieważ zobaczyliśmy zmianę warty. Widzieliśmy także Schody Lecha Kaczyńskiego- naszego dawnego prezydenta. Później nasz przewodnik opowiadał nam o pomnikach: Matki Boskiej i Józefa Piłsudskiego. Następnie poszliśmy pod Pałac Prezydencki  i kolumnę Zygmunta. Po krótkim odpoczynku zwiedzaliśmy Arcykatedrę Warszawską. Poszliśmy nad Wisłę i z daleka mogliśmy podziwiać  Stadion Narodowy oraz Katedrę Praską. Zbliżając się do końca dnia, poszliśmy zobaczyć Syrenkę Warszawską a przewodnik opowiedział nam  związaną z nią legendę. Zobaczyliśmy też Pomnik Małego Powstańca i Pałac pod Blachą. Na koniec wjechaliśmy windą  na trzydzieste piętro Pałacu Kultury i Nauki, który ma 237 metrów . To był koniec zwiedzania. Przyjechaliśmy do hotelu .

Dzień 2, czwartek, 12. 05. 2022r.

Wstaliśmy rano, zjedliśmy śniadanie  i zaczęliśmy kolejny dzień zwiedzania naszej stolicy. O 8.00 byliśmy już w autokarze  i udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik czyli miejsca dla miłośników nauki . Przeprowadziliśmy tam mnóstwo ciekawych doświadczeń i eksperymentów . Później, poszliśmy na spacer do ogrodu na dach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Następnie udaliśmy się na Bulwary Wiślane. Potem, pojechaliśmy do Muzeum Historii Żydów Polskich. Poznaliśmy ich kulturę i historię. Naszym następnym punktem programu był Pałac na wyspie w Łazienkach Królewskich. Zobaczyliśmy Pomnik Chopina, Biały Domek, Kordegardę oraz Pałac na Wyspie. W międzyczasie widzieliśmy również Sejm oraz Zamek Ujazdowski . Wróciliśmy do hotelu , to była nasza ostatnia - zielona noc w Warszawie .

Dzień 3, piątek, 13.05.2022r.

Piątek trzynastego, wydaje się pechowy , ale dla nas był szczęśliwy. Zaczęliśmy zwiedzanie od Muzeum Powstania Warszawskiego. Poznaliśmy  historię  heroicznej walki Powstańców  o wolną Warszawę w 1944 r. Później zwiedziliśmy Zamek Królewski. Zachwyciły nas piękne komnaty i zgromadzone tam zbiory dzieł sztuki. Później poszliśmy na Stare Powązki, gdzie oglądaliśmy groby wielu zasłużonych Polaków  np. Czesława Niemena, czy Władysława Reymonta. Spacerem po Starych Powązkach zakończyliśmy nasz pobyt w Warszawie.

Te trzy dni były dla nas bardzo intensywne, ale też bardzo udane .